رانندگان قانونمند تشویق می‌شوند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: رانندگان قانونمند در طرح‌های جدید پلیس، تشویق می‌شوند.

به گزارش مشرق، سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به رتبه‌بندی رانندگان، گفت: در بررسی های پلیس مشخص شد که برخی رانندگان بسیار قانونمند و ایمن رانندگی می کنند و تعداد کمی از رانندگان تخلفات سنگین انجام می دهند.

وی افزود: تکلیف ما با رانندگان متخلف مشخص است و طرح های برخوردی و اعمال قانون با آنها صورت می گیرد. اما ما قصد داریم طرح های جدیدی را ایجاد کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: طرح های جدید ما برای تشویق رانندگان قانونمند خواهد بود. به این صورت که این افراد نیز حس ارزشمندی داشته باشند و بیشتر و ایمن تر رانندگی کنند.

حسینی گفت: موضوع رتبه‌بندی رانندگان یکی از طرح های تشویقی ماست که بر اساس رفتاری که رانندگان از خود بروز می‌دهند و براساس شاخص‌های مبتنی بر قوانین این رتبه‌بندی انجام می‌شود و نهایتا رانندگانی که موفق به کسب رتبه یک، دو و سه شده‌اند از امتیازات بسیار ویژه‌ای باید برخوردار شوند.

وی افزود: برای مثال راننده‌ای که رتبه یک را دریافت کرده هنگام اخذ انواع بیمه‌ها باید با کسی که رتبه ندارد اختلاف بسیار زیادی داشته باشد و این مورد باید در عوارض، مالیات و... نیز دیده شود. هنگامی که فردی ببیند با انجام رفتار درست ترافیکی می‌تواند چنین امتیازاتی را دریافت کند و اختلاف افراد قانونمند و قانون‌گریز بسیار زیاد می‌شود قطعا در روند اصلاح رفتار ترافیکی قرار خواهیم گرفت. انشالله پس از پایان مطالعات و اجرای آزمایشی این طرح، جزئیات بیشتری نیز منتشر می شود.

رئیس پلیس راهور فراجا در خاتمه با اشاره به کاربران ترافیکی که بی تفاوت هستند؛ اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح های تشویقی، رانندگان بی تفاوت نیز به سمت رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    1 0
    چاره کار مجازات و محرومیت سنگین رانندگان پرخطره، نه همچین طرحهای بی اصولی. آیا اعطای مبلغ ماهانه 10 هزار تومان به شهروندانی که دزدی نمی کنند، میتواند انگیزه برای سارقان منازل ایجاد کند تا از دزدی دست بردارند؟ این طرح نسنجیده همینقدر میتونه در جلوگیری از رانندگان پرخطر موثر باشه.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    1 0
    ما تشویق نمیخوایم ، همین که شما بی اغماض همه متخلفان رو جریمه کنید برای ما بهترین تشویق خواهد بود
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    0 0
    برخورد سخت و مجازات زندان براي كساني كه مكرر تخلف ميكنن و با زندگي ديگران بازي ميكنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس